افغانستاناقتصادی

بزرگ‌ترین نشست اقتصادی با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کابل برگزار شد

بیان‌نیوز

اتاق تجارت امریکا و افغانستان، روز چهارشنبه(۱۵ سنبله) بزرگ‌ترین نشست اقتصادی را تحت عنوان «روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان» در کابل برگزار کرد.

در این نشست، ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل اشتراک کرد و در سخنانی گفت که درحال حاضر امنیت سراسری تامین و مبارزه‌ی جدی علیه فساد اداری صورت گرفته است.

به گفته‌ی ملابرادر، در کنار صادرات سطح واردات و عواید ملی افزایش یافته و در عین حال، در تولید مواد خوراکی افزایش به وجود آمده است.

او با بیان این‌که پروژه‌های بزرگ آغاز و صنعت، تجارت و ترانزیت نیز پیشرفت‌هایی صورت گرفته، خاطرنشان ساخت که امارت اسلامی به‌منظور حمایت از سکتور خصوصی، مالیه‌ی مواد خام را کاهش داده  است.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل در راستای بازسازی شاهراه‌های بزرگ افغانستان تاکید ورزید که تلاش‌های جدی در جهت وصل این کشور از طریق شبکه‌ی خط آهن با منطقه جریان دارد.

ملا برادر با بیان این مطلب گفت که هم‌اکنون زمینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مساعد شده و می‌توانند در سکتورهای برق، معادن، زراعت، ترانسپرت، زیربناها، تکنالوژی و بسیاری از بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری نمایند.

وی تاکید ورزید که امارت اسلامی به‌ این منظور تلاش دارد تا راه‌های تجارتی و ترانسپورتی را به شکل اساسی بازسازی نماید و به اتکای آن با کشورهای همسایه وصل صورت گیرد.

با این حال، هرچند پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، زمینه‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی به شدت کاهش یافته؛ اما حکومت سرپرست کابل تلاش دارد تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری را بیش از هر زمان دیگری فراهم نماید.

افزون براین، اخیرا میزان سرمایه‌گذاری‌ها بالای معادن افغانستان از سوی شرکت‌های بین‌المللی بیشتر شده است.

 

Related Articles

Back to top button