افغانستانامنیتی

وزیر داخله پاکستان: «تی‌تی‌پی» از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند

بیان‌نیوز

سرداراحمد بوگتی، وزیر داخله‌ی پاکستان در اظهاراتی بار دیگر ادعا کرده که تحریک طالبان پاکستانی(TTP) از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کرده‌اند.

او روز یک‌شنبه(۱۹ سنبله) در مصاحبه با رسانه‌های این کشور، از حکومت سرپرست کابل خواسته که به تعهدات دوحه مبنی بر اجازه ندادن از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، متعهد باقی بماند.

او در حالی این ادعاها را تکرار می‌کند که اخیرا تحریک طالبان پاکستانی در وزیرستان شمالی، چندین ایستگاه ارتش این کشور را تصرف کرده بودند.

هم‌زمان با این، گفته می‌شود که در پی یک انفجار در منطقه‌ی «ورسک» پیشاور یک مقام پولیس مرزی کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که یک موتر متعلق به نیروهای امنیتی پاکستان صبح امروز حوالی ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محل مورد هدف قرار گرفته است.

طی یک سال گذشته، میزان حملات مسلحانه علیه ارتش دولت پاکستان در بخش‌های مختلف این کشور افزایش یافته است و مسوولیت بیشتر این حملات را تی‌تی‌پی به عهده گرفته است.

با این حال، مسوولان امارت اسلامی همواره ادعای مقام‌های ارشد امنیتی دولت پاکستان را رد کرده و گفته‌اند که امارت اسلامی مسوول مشکلات امنیتی در داخل پاکستان نیست.

 

 

Related Articles

Back to top button