افغانستانسیاسی

وزیر خارجه‌ی امریکا بار دیگر از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دفاع کرد

بیان‌نیوز

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده در سخنرانی به‌مناسبت یازدهم سپتامبر، گفته که تصمیم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان یک تصمیم دشوار اما به‌جا بود.

او روز دوشنبه(۱۱ سپتامبر) افزود که دولت به تمامی ابعاد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و به‌ویژه حمله‌ی داعش هنگام روند تخلیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بلینکن گفته است: «رییس‌جمهور تصمیم خیلی مشکل و مهم را در باره پایان جنگ طولانی بیست ساله امریکا گرفت و ما نمی‌توانستیم نسل دیگری را برای بیست سال به جنگ بفرستیم. پس ما کار درستی را انجام دادیم و ما البته که به تمامی اثرات تصمیمی که گرفته‌ایم نگاه می‌کنیم.»

در همین حال مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی امریکا گفته است که می‌خواهند شماری از اعضای حکومت بایدن را برای پاسخ‌گویی به این کمیته فرا خواند.

این عضو مجلس نمایندگان امریکا به صراحت بیان کرد: «ما می‌خواهیم که با جین‌ساکی صحبت کنیم، پیام که او از داخل کاخ سفید بیرون کشید با چیزی که در ساحه اتفاق افتاده بود، تفاوت داشت، همچنان جان کربی گفت که هیچ سلاح آنجا باقی نمانده است در حالی که سلاح‌ها به ارزش هفت میلیارد دالر باقی مانده است. من می‌توانم نوعیت و همچنان ارزش آن را به شما نشان دهم. در کنار آن، ند پرایس هم خواسته خواهد شد.»

روز گذشته با بیست‌ودومین سال‌روز حمله‌ی تروریستی شبکه القاعده به برج‌های تجارتی ایالات متحده بود. در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، اعضای شبکه‌ی القاعده برج‌های دو قلوی تجارتی امریکا را هدف قرار داد و در این حمله بیشتر از سه هزار امریکایی جان باختند.

پس از این رویداد، ایالات متحده در چارچوب ناتو و با اجازه‌ی شورای امنیت سازمان ملل‌متحد جهت مبارزه با تروریزم به افغانستان حمله کردند.

 

Related Articles

Back to top button