افغانستانسیاستسیاسی

سفیر جدید چین اعتمادنامه‌ی خود را به رییس‌الوزرا سپرد

بیان‌نیوز

مسوولان حکومت سرپرست کابل می‌گویند که جاو شینگ، سفیر جدید چین برای افغانستان امروز چهارشنبه(۲۲ سنبله) اعتمادنامه‌ی خود را در مراسم خاص تشریفاتی به رییس‌الوزرا سپرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی در خبرنامه‌ای افزوده که مراسم تشریفاتی در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد و اعتمادنامه‌ی سفیر جدید چین از سوی رییس‌الوزرا پذیرفته شد.

براساس این خبرنامه، سفیر جدید چین در سخنان خود گفته که چین به‌حیث همسایه‌ی خوب افغانستان به استقلال،‌ تمامیت ارضی و استقلالیت در تصمیم‌گیری‌های این کشور احترام کامل دارد.

او همچنان به وضوح بیان کرده که چین پالیسی مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارد و به همین ترتیب، نمی‌خواهد که افغانستان را ساحه نفوذ خود بسازد.

سفیر جدید چین افزوده است: «من تلاش خواهم کرد که روابط و همکاری افغانستان و چین در عرصه‌های سیاسی،‌ اقتصادی و سایر بخش‌ها بیشتر از پیش تقویت گردد.»

در همین حال، ملامحمد حسن آخند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست کابل در این مراسم از حضور سفیر جدید چین در کابل قدردانی کرده و در اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که معرفی وی، باعث ارتقای روابط دیپلماتیک میان دو کشور شود.

رییس‌الوزرای حکومت سرپرست کابل همچنان روابط افغانستان و چین را مهم خواند و تاکید ورزید در راستای تقویت روابط دو جانبه گام‌های بیشتری برداشته شود.

پیش از این وانگ یو، مدت پنج سال به حیث سفیر چین در کابل ایفای وظیفه کرد.

پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، سفارت چین در کابل همچنان فعال باقی ماند و روابط خود را با حکومت سرپرست کابل همچنان نسبت به گذشته بیشتر تقویت کرد.

 

Related Articles

Back to top button