جهان

سال‌روز جان باختن مهسا امینی؛ امریکا سه رسانه و ۱۳ مقام ایرانی را تحریم کرد

بیان‌نیوز

در آستانه‌ی سالگرد جان باختن مهسا امینی، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه(۲۴ سنبله) تحریم‌های جدیدی علیه 29 فرد و نهاد رسمی جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری مردم این کشور اعلام کرد.

گزارشی‌که در ویبسایت وزارت خزانه‌داری امریکا منتشر شده، آمده که تحریم شدگان اعضای کلیدی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی، رییس سازمان زندان‌های ایران، سه فرد و یک شرکت هستند.

افزون براین، رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری فارس، تسنیم و پرس‌تی‌وی نیز شامل این تحریم‌های جدید می‌شوند.

در این گزارش به نقل از برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا در امور تروریزم و اطلاعات مالی آمده است: «ایالات متحده در کنار بریتانیا، کانادا، استرالیا و دیگر متحدان و شرکای بین‌المللی خود به اقدامات جمعی علیه کسانی‌که با خشونت، حبس جمعی و اختلال سیستماتیک انترنت، حقوق بشر را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهند داد.»

هم‌زمان با این، وزارت خارجه‌ی امریکا نیز اعلام کرده که محدودیت‌های روادید را برای ۱۳ مقام ایرانی به‌دلیل دخالت در بازداشت و ممانعت از حقوق آن‌ها برای آزادی بیان یا تجمع، اعمال کرده است.

با این حال، از زمان جان باختن مهسا امینی و اعتراضات پس از آن، وزارت خارجه ایالات متحده، برای 40 مقام ایرانی به‌دلیل دست داشتن در اقداماتی که معترضان مسالمت‌آمیز را هدف قرار می‌دهند، محدودیت‌های ویزا وضع کرده است.

Related Articles

Back to top button