افغانستاناقتصادی

افتتاح پروژه‌ی تولید برق آفتابی در ولسوالی سروبی کابل؛ تولید برق اولویت حکومت است

بیان‌نیوز

ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل، روز سه‌شنبه(۲۸ سنبله) پروژه‌ی تولید ده میگاوات برق آفتابی را در ولسوالی سروبی کابل افتتاح کرد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت هنگام افتتاح این پروژه گفت که امارت اسلامی برعکس نظام‌های گذشته، متعهد به خدمت‌گذاری برای مردم و آبادی این کشور است.

او افزود که امارت اسلامی جهت رسیدن به این هدف، تولید برق را در داخل کشور در اولویت‌های کاری خود قرار داده و به تمامی سرمایه‌گذاران اذعان کرده که در بخش تولید برق در داخل کشور سرمایه‌گذاری نمایند.

ملابرادر به وضوح بیان کرد: «به ادامه همین تلاش‌ها اینک امروز شاهد آغاز تولید برف آفتابی به ظرفیت ده میگاوات می‌باشیم. با درنظرداشت نیاز در بخش تولید برق، این پروژه کوچک به نظر می‌رسد، ولی برای من جهت رسیدن به خودکفایی بسیار مهم می‌باشد. این نشان‌دهنده آن است که ما در بخش رسیدن به خودکفایی به مقدار ده میگاوات برق از احتیاج دیگران رهایی می‌یابیم.»

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا همچنان در سخنانش خاطرنشان ساخت که حکومت کنونی با در نظرداشت اهمیت انرژی برق مصمم است تا قرارداد تکمیل پروژه لین ۵۰۰ کیلو ولت که از ترکمنستان امتداد می‌یابد، را در بدل یک معدن به شرکت افغان «انویست» بدهد که با انجام آن، زمینه‌ی انتقال صدها میگاوات برق به کشور فراهم خواهد شد.

به گفته‌ی آقای برادر، سرمایه‌گذاران خارجی در بازسازی افغانستان سهیم شوند و حالا فرصت‌های سرمایه‌گذاری به وجود آمده که از آن استفاده نمایند.

گفتنی است، پروژه تولید ده میگاوات برق آفتابی با هزینه‌ی ۷۰۰ میلیون افغانی از سوی سکتور خصوی و با حمایت حکومت سرپرست کابل طی یک سال تکمیل خواهد شد.

 

Related Articles

Back to top button