جهان

جنگ اوکراین؛ اظهارات تهدیدآمیز وزرای خارجه‌ی امریکا و روسیه

بیان‌نیوز

هم‌زمان با طولانی‌شدن جنگ در اوکراین، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی امریکا در اظهاراتی گفته که مسکو با حملات خود در اوکراین، منشور سازمان ملل‌متحد را نقض کرده است.

او روز چهارشنبه(۲۰ سپتامبر) در نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد افزود که ایالات متحده اوکراین را نخواهد گذاشت و مسکو نیز باید از تهدیدهای هسته‌ای دست بردارد.

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه تحرکات امریکا و غرب را دلیل بی‌ثباتی و دامن‌زدن به درگیری‌ها در جهان توصیف کرد.

وزیر امور خارجه‌ی روسیه با بیان این‌که ایالات متحده با دخالت در امور کشورها در صدد تامین منافع خود است، تاکید ورزید که غرب هیچ‌گونه قصد واقعی برای پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد.

نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد روز گذشته برگزار شد و در این نشست، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد سخنرانی و به بحران اوکراین اشاره کرد.

گوترش در سخنانی افزود که جنگ روسیه در اوکراین، تنش‌ها و اختلافات تشدید و ثبات منطقه را تهدید می‌کند که این موضوع، تهدیدهای هسته‌ای را گسترش داده و شکاف‌ها را در راستای چند قطبی‌کردن جهان عمیق‌تر می‌کند.

این در حالی است که تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، نزدیک به ۲۰ ماه می‌گذرد و در این مدت، جامعه‌ی جهانی نتوانسته که مانع حملات نظامی مسکو به اوکراین شود.

 

Related Articles

Back to top button