افغانستانسیاسی

حنفی در دیدار با سفیر چین: امارت اسلامی از چین واحد حمایت می‌کند

بیان‌نیوز

مولوی عبدالسلام حنفی،‌ معاون اداری ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل در دیدار با جاو شینگ، سفیر چین گفته که امارت اسلامی از چین واحد حمایت می‌کند.

این دیدار که روز پنج‌شنبه(۳۰ سنبله) صورت گرفته، در آن آقای حنفی گفته است: «ما از چین واحد می‌کنیم و پروژه یک کمربند یک راه چین را تایید می‌نماییم و افغانستان تلاش می‌کند که از طریق دهلیزهای مختلف با این پروژه وصل گردد.»

او با بیان این‌که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهد شد، افزود که بعضی از کشورها برای بدنامی افغانستان تبلیغات می‌کنند؛ اما حضور و همکاری چین در این کشور، این تبلیغات را نادرست ثابت کرده است.

معاون اداری ریاست الوزرا همچنان تصریح کرد که چین در طول تاریخ روابط خوب با افغانستان داشته است و امارت اسلامی خواهان تداوم آن می‌باشد.

وی افزود: پالیسی امارت اسلامی براساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی همدیگر و تداوم روابط دوجانبه با تمام همسایه ها به ویژه چین می باشد.

از سوی هم، جاو شینگ به نمایندگی از کشورش از هرگونه همکاری اطمینان داده و تاکید ورزیده که بیجینگ حامیان صلح و ثبات دایمی در افغانستان است و برای شامل ساختن افغانستان در پروژه‌های بزرگ اقتصادی به گونه‌ی مشترک و با مشوره صورت گیرد.

با این حال، پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، چین از نخستین کشورهایی بود که سفارتش را در کابل بازنگهداشت و از آن زمان، این کشور تلاش دارد تا روابط خود با حکومت سرپرست کابل را گسترش دهد.

چین طی بیست سال گذشته همچنان روابط نزدیک با حکومت پیشین داشت.

 

Related Articles

Back to top button