افغانستاناقتصادی

پس از دو سال هنوز پول شرکت‌ها در بانک‌ها مسدود است

بیان‌نیوز

مسوولان شرکت‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری می‌گویند که پول‌های‌شان پس از دو سال از حکومت امارت اسلامی، هنوزهم در بانک‌های کشور مسدود می‌باشد.

محمدباز غیرت،‌رییس عمومی اتحدیه‌ شرکت‌های تجارتی سرمایه‌گذاران،‌ روز یک‌شنبه(۲ میزان) در یک نشست خبری گفت که مسدودبودن پول‌ در بانک‌ها باعث ورشکست شدن شرکت‌های‌شان شده است.

او افزود که سرمایه‌ی شرکت‌ها که رقم آن به میلیون‌ها افغانی می‌رسند، از سوی امارت اسلامی آزاد شوند و از این طریق، شرکت‌ها از بحران ورشکستگی نجات یابند.

به گفته‌ی غیرت، تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان با حمایت امارت اسلامی، زمینه‌های پیشرفت و ترقی را در کشور فراهم می‌سازند و طی دو سال گذشته هم نظام کنونی، در زمینه‌ی حمایت از سکتور خصوصی حمایت‌های لازم را انجام داده است.

در همین حال انجنیر محتسب‌زاده،‌ رییس اتحادیه سرک‌سازی افغانستان در این نشست خبری افزود: «مدت دو سال است که به‌خاطر گرفتن حق شرکت‌های ساختمانی که سال‌ها پروژه‌های زیربنایی را کار کردند سرگردان هستیم».

وی افزود که میلیون‌ها دالر پول شرکت‌های خصوصی در بانک‌ها منجمد مانده است که این پول‌ها سرمایه مردم همین کشور است.

با این حال، عبیدالله احمدی، رییس دبیرخانه اتحادیه شرکت‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری تاکید ورزید که با وجود مشکلات در بخش‌های مختلف، نیاز است که در چنین حالاتی با شرکت‌های تجارتی همکاری صورت گیرد.

او همچنان ابراز نگرانی کرد که منجمد پول‌ شرکت‌ها در بانک‌های کشور باعث سقوط این شرکت‌ها شده است.

Related Articles

Back to top button