افغانستانسیاست

مجاهد در واکنش به نشست ویژه‌ای شورای امنیت: سازمان ملل‌متحد علیه ما استفاده می‌شود

بیان‌نیوز

ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به نشست ویژه‌ای اعضای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد که شام روز گذشته در نیویارک برگزار شده بود، گفته که در این نشست هیچ توجهی به پیشرفت‌های امارت اسلامی صورت نگرفت.

آقای مجاهد امروز چهارشنبه(۵ میزان) در شبکه‌ی ایکس نوشته است: «بحث‌ها و نظریات در سازمان ملل‌متحد توسط دو موضوع کوچک و داخلی(تعلیم و کار زنان) منحرف شد. امنیت سراسری در افغانستان، عفو عمومی، صلح و ثبات، پیشرفت‌ اقتصادی، تشکیل نیروهای امنیتی، تهیه بودجه از عواید داخلی، توسعه روند تعلیمی به تمام کشور و ده‌ها پیشرفت دیگر اصلا تحت بحث قرار نگرفت و اهمیتی به آن داده نشد.»

سخن‌گوی امارت اسلامی همچنان در ادامه نوشته که بازهم بر سیاست فشار و تحمیل تاکید شد و این نشان می‌دهد که حلقات مغرض تاهنوز با ما در جنگ هستند و سازمان ملل‌متحد هم در گروه می‌باشد و هم علیه امارت اسلامی استفاده می‌شود.

اعضای دایمی نمایندگان کشورها در نشست ویژه‌ای شورای امنیت سازمان ملل‌متحد از وخامت اوضاع زنان و دختران افغانستان به شدت ابراز نگرانی کردند و از مقام‌های حکومت سرپرست کابل خواستند که در قسمت اعمال محدودیت‌ها تجدید نظر کند.

 

Related Articles

Back to top button