افغانستانزنان و حقوق بشر

امیری: جهان باید به طالبان روشن بسازد که بدون رعایت حقوق مردم، عادی‌سازی روابط وجود نخواهد داشت

بیان‌نیوز

رینا امیری، نماینده ویژه‌ی امریکا در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان می‌گوید که جامعه‌ی جهانی باید به حکومت سرپرست کابل روشن بسازد که بدون رعایت حقوق مردم و به‌خصوص حقوق اساسی زنان افغانستان، عادی‌سازی روابط صورت نخواهد گرفت.

او این اظهارات را روز گذشته(۷ میزان) در شبکه‌ی ایکس مطرح کرده و او در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که به تازگی، دو معترض زن از سوی استخبارات امارت اسلامی بازداشت شده‌اند.

یوناما هم به این اقدامات نیروهای حکومت سرپرست کابل واکنش نشان داد و از مقام‌های حاکم خواست که سرکوب زنان و بازداشتی‌هایش را خاتمه دهد.

رینا امیری توضیح داده که طی یک ماه گذشته، در نشست‌های مختلف با نمایندگان کشورها، زنان و فعالان مدنی در مورد زنان افغانستان گفت‌وگو کرده است.

او در ادامه نوشته که زنان و فعالان مدنی باید در نشست‌هایی‌که پیرامون افغانستان برگزار می‌شوند، زنان به نمایندگی از خودشان اشتراک معنادار داشته باشند.

ظاهرا، اشاره‌ی خانم امیری به نشست مسکو است که برای یک روز در جمهوری تاتارستان روسیه برگزار شده بود و در این نشست هیچ زنی اشتراک نکرده بود.

نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان همچنان از جامعه‌ی جهانی خواسته که به مقام‌های حکومت سرپرست کابل مشخص شود که بدون رعایت حقوق مردم و به‌خصوص زنان، روابط عادی وجود نخواهد داشت.

Related Articles

Back to top button