اجتماعیافغانستان

فرا رسیدن فصل سرما و قطع کمک غذایی یک میلیون مادر و کودک در افغانستان

بیان‌نیوز

در آستانه‌ی فرا رسیدن فصل زمستان، برنامه‌ی جهانی غذا اعلام کرده که از آغاز اکتبر ماه جاری میلادی، روند کمک‌رسانی مواد غذایی برای یک میلیون مادر و کودک در افغانستان قطع شده است.

این سازمان در روزهای اخیر با اشاره به کمبود بودجه و عدم حمایت‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی در ایکس نوشته است: «بیش از یک میلیون مادر و کودک به‌دلیل کمبود بودجه شدید، دیگر از کمک‌های تغذیه برخوردار نمی‌شوند.»

این نهاد تاکید ورزیده است که بیشترین کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به زنان و کودکان صورت می‌گرفت و حالا با این روند با کمبود بودجه مواجه شده است.

با این حال، برنامه جهانی غذا هم چندی قبل با اشاره به فصل سرد زمستان، از نبود امکانات و نبود بودجه کافی در فصل زمستان هشدار داده بود.

در همین حال، مدیر اجرایی برنامه‌ جهانی غذا ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی سی‌ان‌ان، گفته بود که اگر بودجه کافی در اختیار این نهاد قرار نگیرد، قادر به تداوم فعالیت‌های بشردوستانه‌اش در افغانستان نخواهد بود.

سیندی مک‌کین، مدیر اجرایی این برنامه اظهار کرده بود که به‌دلیل کمبود بودجه، بخشی از فعالیت‌های بشردوستانه‌اش را از آغاز ماه جاری میلادی متوقف خواهد کرد.

Related Articles

Back to top button