افغانستانجهان

دولت آلمان به‌دنبال اعمال محدودیت‌ها بر پذیرش مهاجران است

بیان‌نیوز

فرانک والتر اشتاینمایر، رییس‌جمهوری آلمان گفته است که همگام با سایر کشورهای اروپایی، تلاش‌ها جریان دارد تا محدودیت‌هایی در پذیرش مهاجران اعمال کنند.

او به رسانه‌ی «ِARD» گفته که محدود ساختن ورود مهاجران تنها در صورتی تطبیق می‌شود که آلمان همراه با سایر کشورهای عضو اروپا مرزهای خارجی‌شان را کنترل کنند.

به گزارش دویچه وله، رییس‌جمهوری آلمان افزوده است: «در صورتی‌که ما این قواعد را عملی کنیم که فعلا در چنین مسیری قرار داریم، بعدا شما ورود به آلمان کاهش خواهد یافت.»

رییس‌جمهوری آلمانی در حالی‌که همکاری حکومت فدرال، ایالت‌ها و نواحی این کشور را در تطبیق اعمال محدودیت‌ها سازنده دانست، تاکید ورزید که در بحث‌ها باید استفاده از بیاناتی‌که گویا راه حل ساده‌ای برای این وضعیت وجود دارد، پرهیز کرد. «بسیار امیدوارم که پس از این بار دیگر فضایی ایجاد شود که در آن احزاب دموکراتیک با یک‌دیگر به تفاهم برسند.»

بیشترین مهاجران را در آلمان، شهروندان افغانستان، سوریه و اوکراین تشکیل می‌دهند.

پس از تهاجم نظامی مسکو بر اوکراین، بیشترین شهروندان اوکراین به اروپا پناهنده شدند.

هم‌زمان با این، پس از تسلط دوباره‌ی امارت اسلامی بر افغانستان، بیشترین شهروندان این کشور نیز به آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند و علاوه براین، شمار زیادی دیگری از راه‌های غیرقانونی خود را به آلمان می‌رسانند.

Related Articles

Back to top button