اجتماعیافغانستان

گزارش: افغان‌ها بیشترین افرادی‌اند که با قایق وارد بریتانیا شده‌اند

بیان‌نیوز

شورای پناهندگان بریتانیا در تازه‌ترین گزارش خود گفته که شهروندان افغانستان بیشترین کسانی هستند که با قایق‌های کوچک از طریق کانال مانش، وارد بریتانیا شده‌اند.

در گزارش این شورا آمده است که در هشت ماه سال جاری میلادی، حدود ۴۰۶۹ پناهجوی افغانستان از کانال مانش عبور و خود را به بریتانیا رسانده‌اند.

براساس این گزارش، پس از پناهجویان افغانستان، شهروندان ایرانی نیز دومین گروه پناهجویان هستند که با قایق‌های کوچک وارد بریتانیا شده‌اند.

شورای پناهندگان بریتانیا همچنان در این گزارش یادآوری کرده، ۵۴ درصد از کسانی‌که از کانال مانش عبور کرده، اتباع افغانستان، ایران، اریتره و سوریه هستند.

همچنان تصریح شده که به غیر آلبانیایی‌ها، شمار پناهجویانی که از سایر کشورها از طریق این کانال وارد بریتانیا شده‌اند، نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته ‌است.

به گفته‌ی شورای پناهندگان بریتانیا، اگر درخواست پناهندگان این افراد از سوی دولت این کشور بررسی شوند، احتمالا از هر چهار نفر، سه نفر آن‌ها واجد شرایط پناهندگی خواهند بود.

از جانبی هم، این شورا افزوده در صورتی که دولت بریتانیا روند اجرای قانونی موسوم به «قانون مهاجرت غیرقانونی» را آغاز کند، سالانه بیش از ۲۷ هزار پناهجو از دریافت پناهندگی و اقامت در این کشور محروم خواهند شد.

این در حالی است که طی یک سال گذشته، ده‌ها پناهجو که می‌خواست از طریق راه‌های غیرقانونی خودشان را به بریتانیا برسانند، به دریا غرق شدند و جان باختند.

تحولات دو سال اخیر در افغانستان و نیز، حمله‌ی نظامی روسیه بر اوکراین، روند مهاجرت‌های غیرقانونی را افزایش داده است.

 

Related Articles

Back to top button