جهان

حمله‌ی نیروهای مسلح فلسطین به شهرک‌های اسرائیل

بیان‌نیوز

نیروهای مسلح فلسطین، بامداد روز شنبه(۱۵ میزان) صدها موشک از غزه به شهرک‌های اسرائیل شلیک کردند و ده‌ها نیروی آن در جنوب این کشور نفوذ کرده‌اند.

شبکه‌ی تلویزیونی A24 اسرائیل به نقل از یک مقام ارشد امنیتی این کشور گزارش داده که نیروهای مسلح وابسته به حماس هستند که در ۲۱ پاسگاه با نیروهای اسرائیلی درگیر شده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، در این حمله نظامی به اسرائیلی‌ها خسارت جانی و مالی وارد شده و طبق آمارهای ابتدایی، تاکنون ۱۰۰ اسرائیلی جان باخته و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که حدود دو هزار موشک به اسرائیل شلیک شده است.

یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل هم به رسانه‌ها گفته که گروه حماس علیه کشورش اعلام جنگ کرده است و نیروهای اسرائیلی در چندین نقطه در حال درگیری با مسلحان این گروه هستند.

گالانت تاکید کرد که هزاران سرباز ذخیره به ارتش فرا خوانده شدند.

با این حال، گروه حماس با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که در این حمله نزدیک به ۴۰ سرباز اسرائیلی و چندین شهرک این کشور را به اسارت گرفته‌اند.

مقام‌های ارشد اسرائیل و به‌خصوص بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور به ارتش خود اعلام آماده باش داده و گفته که اسرائیل در یک جنگ با فلسطین قرار گرفته است.

اسرائیل و فلسطین دهه‌ها است که با اسرائیل درگیر منازعه است و با وجود تلاش‌های بین‌المللی، اما این منازعات فروکش نکرده است.

 

Related Articles

Back to top button