اجتماعیافغانستان

زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار هرات؛ آسیب‌دیدگان «گرسنه» هستند

بیان‌نیوز

در پی زمین‌لرزه‌ی مرگ‌بار در ولایت هرات در غرب افغانستان، نهادهای بین‌المللی می‌گویند که آسیب‌دیدگان این زمین‌لرزه وحشت‌زده و گرسنه هستند.

برنامه‌ جهانی غذا(WFP) روز چهارشنبه(۱۹ میزان) با انتشار یک نوار تصویری در شبکه‌ی ایکس گفته که در پی زمین‌لرزه‌های اخیر در ولایت هرات، بیشتر از دو هزار نفر جان باخته‌اند.

فلپ کراف، مسوول ارتباطات برنامه‌ی جهانی غذا در این نوار تصویری می‌گوید: «آن‌هایی که نجات یافته‌اند، خانه‌ای برای بازگشت ندارند. آن‌ها وحشت‌زده و گرسنه هستند.»

به گفته‌ی او، آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه با کمبود سرپناه مواجه هستند و آن‌ها شب‌های سرد را میان خرابه‌ها سپری می‌کنند.

او همچنان تصریح کرد که زمین‌های لرزه‌های پی‌هم در شرایطی به وقوع پیوست که یک سوم جمعیت افغانستان نمی‌دانند که وعده‌های غذایی‌شان را چگونه تامین کنند.

این مسوول برنامه جهانی غذا، با بیان این‌که نیازهای ضروری مردم افغانستان غیرقابل پیش‌بینی است، تاکید ورزید که این نهاد ناگزیر شده تا توزیع کمک‌های غذایی اضطراری برای ده میلیون نفر را قطع کند.

کراف از مردم خواست که با آسیب‌دیدگان همکاری کنند و در عین حال، سازمان‌های بین‌المللی برای کمک‌رسانی شتافته است.

با این حال، طی یک هفته‌ی اخیر، سازمان‌های بین‌المللی و امارت اسلامی برای رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان کمک‌های اضطراری ارایه کرده، اما با توجه به حجم فاجعه، ارایه‌ی این کمک‌ها بسنده نیست.

در پی زمین‌های لرزه‌های هرات، حدود ۲۰ روستا در ولسوالی‌ زنده‌جان و ولسوالی‌های همجوار آن کاملا به ویران و هزاران نفر بی‌خانه شده‌اند.

 

Related Articles

Back to top button