افغانستانسیاست

سرپرست وزارت دفاع: همسایگان افغانستان نگران کانال قوش‌تپه نباشند

بیان‌نیوز

محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان در سخنانی، خطاب به همسایگان این کشور گفته که کانال قوش‌تپه به درستی سنجیده شده و به کشورهای همسایه ضرری نخواهد رسید.

او این اظهارات را روز چهارشنبه(۱۹ میزان) در مراسم افتتاحیه فاز دوم کانال قوش‌تپه در ولایت فاریاب در شمال افغانستان مطرح کرده است.

مجاهد در حالی به این موضوع می‌پردازد که اخیرا شوکت میرضیایف، رییس‌جمهوری اوزبیکستان از بازسازی کانال قوش‌تپه ابراز نگرانی کرده بود.

رییس‌جمهوری اوزبیکستان با بیان این‌که ساخت کانال قوش‌تپه، تعادل آب در آسیای مرکزی تغییر خواهد داد، گفته بود که شریک جدید در مصرف آب در منطقه ظاهر شده که تعهدی به کشورهای همسایه‌ی خود ندارد.

حالا سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اشاره به این موضوع، افزوده که با ساخت کانال قوش‌تپه، به حق‌آبه کشورهای همسایه از رود آمو تجاوز نخواهد شد.

او به وضوح بیان کرده که پروژه‌های مثل کانال قوش‌تپه، پروژه‌های سنجیده شده است و به ضرر کشورهای همسایه‌ی افغانستان وارد نخواهد شد.

مجاهد به صراحت گفت: «ما هیچ وقت برحق دیگران در دریای آموز تجاوز نمی‌کنیم.»

کانال قوش‌تپه از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی حکومت سرپرست کابل به‌شمار می‌رود و با ساخت این کانال، اکثر زمین‌ها در شمال افغانستان تحت آبیاری قرار خواهد گرفت.

Related Articles

Back to top button