جهان

بایدن: باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین وجود داشته باشد

بیان‌نیوز

هم‌زمان با تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا از یک‌سو به نابودی حماس تاکید می‌ورزد و از سوی دیگر، خواستار جست‌وجو برای ارایه‌ی راه حلی برای تشکیل حاکمیت فلسطین شد.

او این اظهارات را شامگاه یک‌شنبه(۲۳ میزان) در مصاحبه‌ای با شبکه‌ تلویزیونی سی‌بی‌اس مطرح کرده و گفته که اشغال فلسطین توسط اسرائیل، یک اشتباه بزرگی خواهد بود.

بایدن در خصوص تلاش‌ها برای نجات زندگی امریکایی‌ها که در جنگ اسرائیل و غزه گیرمانده‌اند، گفت: «ما آن‌چه در توان داریم برای یافتن افراد زنده و آزادسازی کسانی‌که از سوی حماس در غزه اسیر شده‌اند، انجام خواهیم داد.»

رییس‌جمهوری ایالات متحده در این مصاحبه به وضوح بیان کرد که حماس باید به‌طور کامل از جنوب و حزب‌الله لبنان از شمال نابود شوند؛ اما باید یک حاکمیت فلسطینی و راهی برای تشکیل کشور فلسطین جست‌وجو شود.

وی همچنان به ایران و حزب‌الله لبنان در خصوص گسترش جنگ یا عبور از مرز به سمت شمال اسرائیل هشدار داد.«پیام من به ایران این است که از مرز عبور نکند و جنگ را تشدید نکند؛ اما بایدن در ادامه تصریح کرد که مدرکی از دخالت ایران در جنگ اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

جنگ اسرائیل و فلسطینی‌ها وارد یازدهمین روز خود شده و در این مدت، هزاران فلسطینی خانه‌های‌شان را ترک کرده و آواره شده‌اند.

ارتش اسرائیل به گونه‌ی پی‌هم نوار غزه را مورد حملات راکتی و عملیات زمینی قرار می‌دهد و با وجود تلاش‌های بین‌المللی، اما آتش‌بسی میان دو طرف به وجود نیامده است.

Related Articles

Back to top button