افغانستانامنیتی

سیدعلی سینا در میان جان باختگان بمب‌گذاری غرب کابل؛ داعش بر عهده گرفت

بیان‌نیوز

گزارش شده است که سیدعلی سینا، فوتبالیست و ورزشکار رشته‌ی بوکس در میان جان باختگان حمله‌ی تروریستی ساحه برچی غرب کابل است.

دوستان او نوشته‌اند که طی دو دهه‌ی گذشته نسل جوان و خصوصا نسل ورزش افغانستان همواره مورد هدف حملات تروریستی قرار گرفته و سلاخی شده‌اند.

محمدهارون امرخیل، دوست نزدیک سیدعلی سینا، به بیان‌نیوز می‌گوید که هدف قرار گرفتن جوانانی مثل سیدعلی سینا که در واقع اهل قلم و معرف هستند، ضربه‌ی بزرگی به پیکر جامعه افغانستان است و استمرار این روند، افغانستان را بیشتر در مسیر فقر و جهالت قرار خواهد داد.

می‌گوید که مرتکبین این جنایت‌های ضد بشری، هرگز از حافظه‌ی جمعی مردم افغانستان حذف نخواهد شد.

در همین حال بسم‌الله بسام، یکی دیگری از دوستان نزدیک سیدعلی سینا می‌‌گوید که او وطن‌دوست و اهل ورزش بود و همواره در این راستای تلاش‌های وافر می‌کرد.

بسام همچنان با وصف شخصیت اجتماعی سیدعلی سینا، خاطرنشان ساخت که سیدعلی در جریان تحولات دو سال اخیر، هرگز تلاش نکرد تا وطن را ترک کند و دوست داشت که همین‌جا و در کنار مردم خود باقی بماند و در عرصه‌ی تحصیل و ورزش گام بردارد.

با این حال، شاخه‌ی خراسان گروه داعش، مسوولیت این رویداد را بر عهده گرفته و گفته که شیعیان را هدف قرار داده است.

پنج‌شنبه‌شب(۴ عقرب) یک سالن ورزشی در مارکت میوند واقع در ایستگاه برچی غرب کابل که بیشتر از ۵۰ ورزشکار مصروف تمرینات ورزشی بودند، مورد حمله‌ی بمب‌گذاری قرار گرفتند.

این حمله درست زمانی صورت گرفت که سیدعلی سینا و دوستان او مصروف تمرینات ورزشی بودند.

 

Related Articles

Back to top button