جهان

جنگ اسرائیل و حماس؛ آمار جان باختگان فلسطینی به بیش از هشت هزار نفر رسیده است

بیان‌نیوز

رسانه‌های بین‌المللی به نقل از منابع صحی فلسطین گزارش داده‌اند که پس از سه هفته جنگ اسرائیل و گروه حماس، آمار جان باختگان فلسطینی‌ها به هشت هزار و زخمی‌ها به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش العربیه، در ادامه‌ی حملات بی‌وقفه‌ی ارتش اسرائیل، هزاران خانواده در بی‌خانمان شده و اکثر آن‌ها در مدارس و نهادهای سازمان‌های بین‌المللی پناه برده‌اند.

در آخرین تحولات میدانی منابع فلسطینی در نوار غزه از بازگشت تدریجی خدمات اینترنتی پس از قطع شدن کامل آن در روز جمعه و شنبه خبر دادند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطین اعلام کرده که اسرائیل سحرگاه روز یک‌شنبه مناطق مختلف نوار غزه را به شدت بمباران کرد که طی آن ده‌ها تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند و بسیاری از قربانیان هنوز زیر آوار هستند.

جنگنده‌های اسرائیلی هم برای دومین شب متوالی به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند.

منابع پزشکی فلسطینی با بیان اینکه نیمی از قربانیان از کودکان و زنان بودند، خاطرنشان کردند که بیش از هزار و ۵۰۰  نفر نیز در میان بمباران‌ها و آوارها مفقود شده‌اند.

با وجود این‌که نوار غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در هفتم اکتبر تا کنون تحت شدیدترین بمباران ها قرار گرفته است، اما قطع ارتباطات و اینترنت خشم گسترده جهانی را بر انگیخت و سازمان‌های بین‌المللی را بر آن داشت تا درباره خطرات این اقدام هشدار دهند.

محکومیت بین‌المللی

اسرائیل بیش از سه هفته است که نوار غزه با بیش از دو میلیون نفر را محاصره کرده و از روز جمعه با قطع کلیه ارتباطات تلاش کرد که ارتباط این منطقه با جهان را به طور کامل قطع کند.

این اقدام کار بیمارستان‌ها، تیم‌های امدادرسانی و آمبولانس‌ها را با دشواری مواجه کرد.

اقدام اسرائیل انتقادات گسترده‌ای از سوی سازمان‌های امدادی و بشردوستانه و همچنین سازمان ملل و عفو بین‌الملل به همراه داشت، به‌ویژه که این اقدام مانع از برقراری ارتباط بین تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحان شد.

 

Related Articles

Back to top button