افغانستاناقتصادی

ابراهیم‌زاده تایید کرد که تاسیسات تجارتی او تعلیق شده است

بیان‌نیوز

عباس ابراهیم‌زاده، بازرگان مطرح و عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان تایید کرد که تاسیسات تجارتی‌اش از سوی امارت اسلامی تعلیق شده است.

آقای ابراهیم‌زاده، سه‌شنبه‌شب(۹ عقرب) در یک یادداشت فیس‌بوکی نوشته است: «از ابتدای فعالیت‌هایم سرمایه را از کشور بیرون نکشیدم و اکثرا در عرصه خدمات عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری کردم تا از یک طرف در آبادی و توسعه اقتصادی وطن خود سهیم باشم و از سوی دیگر،‌ زمینه‌ی کار و اشتغال برای جوانان کشور را فراهم کرده باشم.»

این بازرگان مطرح افغانستان همچنان در ادامه نوشته که مسدود کردن مراکز صحی(شفاخانه‌ها)، مراکز تولیدی و صنعتی(فابریکه‌ها) و فرار سرمایه از کشور به نفع طبقه کارگر و کارمند و به سود اقتصاد کشور نیست.

او افزوده که توقف و یا تعلیق فعالیت‌های مراکز عام‌المنفعه و خدماتی بسیاری از نیروی کار بیکار و به ضرر خانواده‌ها و جامعه خواهد بود. «تاجران و سرمایه‌گذاران ملی از امارت اسلامی اغفانستان توقع حمایت و تشویق را دارند تا در جهت پیشرفت اقتصادی کشور همگام با نظام حاکم سعی و تلاش نمایند.»

عباس ابراهیم‌زاده اعلام آمادگی کرد که حاضر است تا در برابر یک محکمه‌ی عادلانه، از شفاف بودن سرمایه‌گذاری‌هایش در افغانستان و پاک بودن اسناد املاک و جایدادهایش دفاع نماید.

وی تاکید ورزیده که سرمایه‌گذاری‌های او در افغانستان به هیچ صورت آلوده فساد نبوده و آماده است که این ادعاهایش را با اسناد و شواهد معتبر در یک حکمه‌ی عادلانه ثابت کند.

اخیرا، اسنادی در شبکه‌های اجتماعی درز کرد که نشان می‌داد، تاسیسات تجارتی و جایدادهای ابراهیم‌زاده به دستور رهبر امارت اسلامی مسدود شده است.

در این اسناد ذکر شده که آقای ابراهیم‌زاده و یاهم نماینده‌ی با صلاحیت او برای پاسخ‌گویی حاضر نشده است.

 

Related Articles

Back to top button