اجتماعیافغانستان

فایق: مهاجران افغان در پاکستان در معرض بازداشت قرار دارند

بیان‌نیوز

هم‌زمان با پایان ضرب‌الاجل اخراج مهاجران غیرقانونی افغان از اسلام‌آباد، نصیراحمد قایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل‌متحد می‌گوید که مهاجران در معرض تهدید و بازداشت قرار دارند.

فایق این اظهارات را در نشست کمیته‌ی سوم مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد مطرح کرده و گفته که بازگشت مهاجران افغان از پاکستان باید داوطلبانه و براساس اصول‌پذیرفته‌شده‌ی بین‌المللی باشد.

او با بیان این‌که مهاجران افغان در پاکستان در معرض تهدید و بازداشت قرار دارند، از جامعه‌ی جهانی خواست که از هزاران مهاجر افغان حمایت و پشتیبانی کنند.

از سوی هم ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل‌متحد برای افغانستان از دولت پاکستان خواسته که به‌منظور جلوگیری از یک بحران دیگر، در تصمیم خود تجدید نظر کند.

بنت در شبکه‌ی ایکس نوشته است:«من از پاکستان می‌خواهم که با لغو برنامه‌های خود برای اخراج دسته‌ی جمعی مهاجران به افغانستان، از یک بحران دیگر برای افغان‌ها جلگیری کند.»
با این حال، دولت اسلام‌آباد اعلام کرده که ضرب‌الاجل خروج مهاجران غیرقانونی از شهرهای پاکستان پایان یافته است و پس از این، هر مهاجر بازداشت و اجبارا به داخل افغانستان انتقال خواهند یافت.

این تصمیم دولت پاکستان، واکنش‌های بین‌المللی گسترده‌ای را در پی داشته است.

 

Related Articles

Back to top button