افغانستانسیاست

ملابرادر در دیدار با معاون رییس‌جمهوری ایران: ثبات افغانستان به نفع همسایگان است

بیان‌نیوز

ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل با محمد مخبر، معاون رییس‌جمهوری ایران دیدار و در خصوص روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور گفت‌وگو کرده است.

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در خبرنامه‌ای گفته که این دیدار امروز دوشنبه(۱۵ عقرب) در تهران صورت گرفته و دو طرف در راستای تقویت تعامل سیاسی-اقتصادی افغانستان و ایران و اوضاع سیاسی منطقه بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

ملابرادر در این دیدار افزوده که بعد از پایان اشغال بیست ساله‌ی امریکا، افغانستان حالا در تمامی امور مستقل است و با درنظرداشت ارزش‌های اسلامی و ملی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان تعامل دارد.

به گفته‌ی برادر، در حال حاضر ثبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی به‌طور کامل تامین شده و افغانستان با ثبات به نفع کشورهای همسایه، منطقه و جهان خواهد بود.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای تاکید ورزید که امارت اسلامی افغانستان بر بنیاد سیاست خارجی اقتصادمحور، می‌خواهد روابط سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

در همین حال، معاون رییس‌جمهوری ایران افزوده که ایران علاقه‌مند گسترش روابط خود با افغانستان است و تهران خواستار توسعه‌ی روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی بین دو کشور بوده و به گونه‌ی مشترک برنامه‌ای را برای رفاه ملت‌های دو کشور خواهند ساخت.

معاون رییس‌جمهوری ایران همچنان افزوده که افغانستان و ایران باید به اجرای توافق‌نامه‌ها متعهد باشند و مشترکا برای حفظ محیط زیست و به‌خصوص مدیریت خشک‌سالی و آب با یک‌دیگر کار کنند.

آقای مخبر همچنان خاطرنشان ساخت که تهران آماده است تا صادرات و واردات افغانستان را از طریق بندر چابهار به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل دو روز پیش در راس یک هیات بلندپایه به دعوت رسمی دولت ایران، عازم تهران شد.

او طی دو روز گذشته با مقام‌های مختلف ایران دیدار و گفت‌وگو داشته است.

 

Related Articles

Back to top button