افغانستانسیاسی

تقابل کابل – اسلام‌آباد؛ نخست‌وزیر پاکستان اظهارات مقام‌های امارت اسلامی را تهدیدآمیز دانست

بیان‌نیوز

هم‌زمان با تشدید روابط میان کابل – اسلام‌آباد، انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان در تازه‌ترین اظهاراتش، واکنش‌ مقام‌های امارت اسلامی را علیه دولت پاکستان تهدیدآمیز عنوان کرد.

نخست‌وزیر موقت پاکستان، امروز چهارشنبه(۱۷ عقرب) گفته که اظهارات مقام‌های امارت اسلامی مبنی بر اخراج اجباری افغان‌ها غیرمسوولانه و تهدیدآمیز است.

او تاکید ورزید که افغانستان و پاکستان دو کشور همسایه، اما مستقل هستند که نیاز است تا برای تقویت روابط دو جانبه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

به گفته‌ی نخست‌وزیر موقت پاکستان، هنوزهم بیش از یک میلیون افغان به گونه‌ی قانونی در شهرهای پاکستان ساکن هستند و برای ۸۰۰ هزار آن‌ها کارت شهروندی افغان توزیع شده است.

در همین حال، مسوولان وزارت خارجه‌ی افغانستان، اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغان‌ را غیرقانونی دانسته و گفته‌اند که امارت اسلامی، رفتار کنونی دولت پاکستان را با مهاجران افغان نکوهش می‌کند.

حافظ‌ ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی این وزارت امروز چهارشنبه(۱۷ عقرب) در یک نوار صوتی گفته که مقام‌های امارت اسلامی با مقام‌های دولت پاکستان، علمای دینی و سیاسیون این کشور در راستای چگونگی اخراج اجباری افغان‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

او افزوده که از مقام‌های پاکستانی به تاکید خواسته شده که بگذارند مهاجران افغان به گونه‌ی با عزت و با تمام اموالی که دارند به کشور شان بازگردند.

 

Related Articles

Back to top button