افغانستاناقتصادی

ملا برادر: هدف از سفر به ایران جست‌وجوی راه‌های ارزان‌تر برای صادرات و واردات بود

بیان‌نیوز

ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل، بعد از سفر شش روزه به ایران، شام امروز جمعه(۱۹ عقرب) به کابل برگشت.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت در یک کنفرانس خبری افزود که او در این سفرش با مقام‌های بلندپایه‌ی جمهوری اسلامی ایران دیدار و از بندر چابهار و برخی فابریکه‌های صنعتی این کشور دیدار کرده است.

ملا برادر به خبرنگاران افزود که هدف از سفر او به ایران، جست‌وجوی راه‌های سهل و ارزان‌تر برای صادرات محصولات افغانی و واردات بود که از طریق آن بتوان تجارت افغانستان را گسترش داد.

به گفته‌ی معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت، در جریان این سفر در بخش‌های تجارت، صنعت، ترانزیت، نفت، ترانسپورت، شبکه‌ی خط آهن و مخابرات با دولت ایران تفاهم‌نامه امضا شده است.

ملابرادر با بیان این‌که امضای تفاهم‌نامه‌ها دست‌آورد بزرگی برای ایران و افغانستان است، خاطرنشان ساخت که به‌منظور تعقیب این تفاهم‌نامه‌ها برای تیم‌های کاری دو کشور یک ماه ضرب‌الاجل تعیین شده است.

او همچنان با اشاره به بندر چابهار، افزود که مقام‌های ایرانی به جانب افغانستان اطمینان داده‌اند که بازرگانان افغان می‌توانند از همین حالا از بندر چابهار جهت تجارت، صادرات، واردات و ترانزیت عملا استفاده نمایند.

 

 

Related Articles

Back to top button