افغانستانزنان و حقوق بشر

نظرسنجی تازه: فقط ۱۱ درصد زنان افغانستان از وضعیت اجتماعی فعلی رضایت دارند

بیان‌نیوز

یک موسسه بین‌المللی موسوم به «گالوپ» در یک نظر سنجی تازه اعلام کرده که فقط ۱۱ درصد زنان افغانستان از اوضاع اجتماعی تحت حاکمیت امارت اسلامی رضایت نشان داده‌اند.

این موسسه نظرسنجی را در مورد زنان افغانستان در ماه جولای ۲۰۲۳ انجام داده است و براساس این نظرسنجی، میزان رضایت زنان افغانستان کم‌ترین رضایت در میان کشورهایی است که از سوی گالوپ انجام شده است.

در این نظرسنجی آمده که میزان رضایت زنان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۹ درصد بود و در سال جاری به ۱۱ درصد کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که محدودیت‌های امارت اسلامی بر زنان باعث کاهش میزان نارضایتی زنان شده است.

طبق نظر سنجی تازه، با این‌که محدودیتی بر مردان افغانستان وارد نشده، اما مرد و زن افغانستان در حال حاضر از آزادی‌های اجتماعی خود ناراض هستند که در این میان، میزان نارضایتی زنان نسبت به مردان بیشتر است.

گالوپ در نظرسنجی خود میزان نارضایتی را به درد و رنج جاری افغانستان نسبت داده است و گفته که ۹۶ درصد زنان و ۹۳ درصد مردان در سال ۲۰۲۳ میلادی، از وضعیت زندگی‌شان ناراضی هستند.

در این نظر سنجی همچنان به رفتار محترمانه با زنان افغانستان اشاره شده و در آن آمده که ۱۷ درصد زنان و ۳۶ درصد مردان گفته‌اند که با زنان با احترام و شایستگی رفتار می‌شود، اما اکثر قوی همچنان معتقدند که این‌گونه نیستند.

 

Related Articles

Back to top button