افغانستانسیاست

با ورود مجدد ترمپ به کاخ سفید، هزاران شهروند افغانستان در معرض اخراج قرار خواهند گرفت

بیان‌نیوز

روزنامه‌ی نیویارک‌تایمز در گزارش اخیر خود به چگونگی سکونت هزاران پناهجوی افغانستانی در ایالات متحده پرداخته و در آن گفته که در صورت پیروزی مجدد دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین امریکا، افغان‌های ساکن در این کشور در معرض اخراج قرار خواهند گرفت.

گزارش این رسانه‌ی امریکایی روز یک‌شنبه(۲۱ عقرب) منتشر شده و در آن آمده که سیاست‌های مهاجرتی دور اول ریاست‌جمهوری دونالد ترمپ نسبت به گذشته سخت‌تر خواهد بود و میلیون‌ها مهاجر در این کشور از جمله افغان‌ها را اخراج خواهد کرد.

نیویارک تایمز این گزارش خود در مورد برنامه‌های مهاجرتی دونالد ترمپ در سال ۲۰۲۵ را بر اساس مصاحبه با چندین مشاور آقای ترمپ تهیه کرده است.

در گزارش بیان شده که طبق سیاست‌های ترمپ، بسیاری از پناهجویان به‌دلایل بشردوستانه اجازه‌ی زندگی موقت در امریکا را دریافت کرده‌اند، این فرصت را از دست خواهند داد.

این رسانه همچنان در گزارش خود پرداته که ترمپ تلاش دارد تا سیاست‌های مهاجرتی دور اول ریاست‌جمهوری خود از جمله ممنوعیت ورود شهروندان برخی از کشورهای اکثریت مسلمان، را احیا کند.

با این حال، پس از پانزدهم اگست سال ۲۰۲۱ میلادی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ایالات متحده هزاران افغان را به‌دلیل آسیب‌پذیر بودن آن‌ها و همکاران نیروهای امریکایی را به امریکا انتقال داد.

پس از دو سال هنوزهم، تعداد زیادی از شهروندان افغانستان در پاکستان منتظر دریافت ویزای بشردوستانه از سوی دولت امریکا هستند.

 

Related Articles

Back to top button