اجتماعیافغانستان

معاون اوچا: بسیاری برگشت‌کنندگان از پاکستان خانه‌ای ندارند

بیان‌نیوز

دانیل آندرس، معاون امور بشردوستانه‌ی نمایندگی سازمان ملل‌متحد در افغانستان(اوچا) می‌گوید که جهت بررسی اوضاع برگشت‌کنندگان افغانستان از پاکستان به مرز تورخم رفته است.

او در یک نوار تصویری که توسط اوچا منتشرشده، می‌گوید که بسیاری از افغان‌های برگشت‌کننده از پاکستان در وضعیت بدی قرار دارند و حتا بسیاری از آن‌ها خانه‌ای در افغانستان ندارند.«امروز من در مرز با پاکستان در تورخم هستم و می‌بینم که هزاران شهروند افغانستان از پاکستان برمی‌گردند. بسیاری از آن‌ها در وضعیت بدی قرار دارند. آن‌ها مجبور بوده‌اند که روزها صبر کنند تا به این‌جا برسند، من این‌جا با بسیاری از بازگشت‌کنندگان صحبت کرده‌ام و بسیاری از آن‌ها خانه‌ای در افغانستان ندارند.»

معاون اوچا با بیان این‌که با رسیدن فصل زمستان، مردم نیاز دارند که سقفی برای زندگی داشته باشند، گفت: یکی از چالش‌ها این است که نهادهای کمک‌رسان تمام امکانات از جمله خیمه‌ها و کمپل را که داشتند، به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ی ولایت هرات توزیع کرده‌اند و حالا رسیدگی به بازگشت‌کنندگان دشوار شده است.

آندرس با توجه به حجم بازگشت‌کنندگان از پاکستان تاکید ورزید که باید راه حل‌های اضطراری جهت کمک‌های نقدی، غذا و آب جست‌وجو شود.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد نوشته است که برای رسیدگی به مهاجران و پناه‌جویانی که از پاکستان وارد افغانستان می‌شوند، نیاز به حمایت مالی اضافی و فوری دارند.

 

Related Articles

Back to top button