افغانستانسیاست

امارت اسلامی کشورهای غربی را به برخورد دوگانه با فلسطین متهم کرد

بیان‌نیوز

هم‌زمان با تشدید حملات ارتش اسرائیل بر نوار غزه، وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست کابل، بار دیگر کشورهای غربی را به رفتار دوگانه در قبال مردم فلسطین متهم کرد.

این وزارت پنج‌شنبه‌شب(۲۵ عقرب) در اعلامیه‌ای گفته که بیشتر از چهل روز است که وحشت نیروهای اسرائیل بر خلاف تمامی ارزش‌های انسانی در نوار غزه ادامه دارد و ارتش این کشور با گذشت هر روز تمامی حدود قوانین جنگی را نقض می‌کنند.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه آمده است: «در این اواخر حملات بالای شفاخانه‌ها را نیز آغاز کرده‌اند که آخرین مورد آن حمله‌ی نیروهای صهیونیستی بالای کمپلکس طبی الشفا می‌باشد.»

براساس این اعلامیه، حکومت سرپرست کابل یک بار دیگر وحشت اسرائیل علهی مردم بی‌دفاع غزه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند، مسوولین رژیم صهیونیستی را مجرمین جنگی و عمل‌کرد آن‌ها را در غزه نقض آشکار قوانین جنگی و جرایم جنگی می‌داند.

این وزارت همچنان از سازمان ملل‌متحد و سازمان‌های حقوق بشری خواسته که اگر واقعا به ارزش‌های اعلامی خویش متعهد هستند، موضع قاطع، واضح و منصفانه را علیه جرایم ضد بشری اسرائیل در غزه اتخاذ کنند.

در اعلامیه آمده است: «برخورد دوگانه‌ی کشورهای غربی در این زمینه این امر را بیشتر به یقین مبدل خواهد کرد که حقوق بشر برای آن‌ها تنها ارزش ابزاری دارد که از آن برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.»

 

Related Articles

Back to top button