جهان

انتخابات ریاست‌جمهوری آرجنتاین؛ میلی رییس‌جمهوری شد

بیان‌نیوز

خاویر ملی، چهره‌ی غیرسیاسی آرجنتاین در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با به‌دست آوردن ۵۵.۶۹ درصد آرای پیروزی انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد آرجنتاین و رقیب اصلی میلی در این انتخابات، ۴۴.۳ درصد آرا به دست آورده و شکست خود را در برابر میلی پذیرفته است.

میلی در سخنرانی خطاب به مردم آرجنتاین افزوده است: «امروز بازسازی آرجنتاین آغاز می‌شود. امروز روز تاریخی برای آرجنتاین است.»

وی همچنان به جامعه‌ی جهانی گفته که این کشور به جایگاه اصلی خود در جهان بازخواهد گشت؛ جایگاهی‌که نباید هرگز از دست می‌داد.

طبق گزارش روزنامه‌ی گاردین، سرجیو ماسا ضمن پذیرش شکست خود در این انتخابات گفته است که «مردم آرجنتاین راه دیگری را انتخاب کرده‌اند.»

رییس‌جمهوری جدید آرجنتاین همچنان بیان کرده است: «بدیهی است که این نتایجی نیست که ما به آن امیدوار بودیم. من با خاویر ملی صحبت کردم تا به او تبریک بگویم، زیرا او رییس‌جمهوری است که اکثریت آرا برای چهار سال آینده به دست آورده است.»

میلی در حالی رییس‌جمهور می‌شود که آرجنتاین با مشکلات شدید اقتصادی مواجه است و بیشتر مردم این کشور، زندگی‌شان را با فقر سپری می‌کنند.

 

Related Articles

Back to top button