افغانستانزنان و حقوق بشر

گفت‌وگوی رییس یوناما با متقی به تضمین حقوق زنان و دختران افغانستان

بیان‌نیوز

روزا اوتنبایوا، نماینده‌ ویژه سرمنشی سازمان ملل‌متحد در افغانستان با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

هیات دفتر معاونت سازمان ملل‌متحد در کابل(یوناما) امروز یک‌شنبه(۵ قوس) در خبرنامه‌ای گفته که در این دیدار پیرامون نیازهای عودت‌کنندگان افغان، گزارش هماهنگ‌کننده‌ی خاص و نیاز به تضمین حقوق زنان و دختران از جمله دسترسی کامل آن‌ها به تعلیم و کار گفت‌وگو شده است.

در خبرنامه‌ی یوناما آمده است: «خانم اوتنبایوا همچنین در مورد تلاش‌های سازمان ملل‌متحد برای کمک به عودت‌کننگان، مبارزه با مواد مخدر و قرضه‌های کوچک معلومات داد.»

براساس اظهارات این نهاد، دو طرف تعهد خود را به تعامل دوامدار برای رسیدگی به نیازهای شدید مردم به‌طور خاص در آستانه‌ی زمستان پیشرو تکرار کردند.

در همین حال، وزارت خارجه‌ی افغانستان در خبرنامه‌ای افزوده که آقای متی از رییس یوناما خواسته که جامعه‌ی جهانی باید به امنیت، حکومت‌داری، تحریم‌های اقتصادی و دارایی‌های مسدودشده‌ی افغانستان کمک کرده و به مشکلات این کشور در امر مبارزه با موادمخدر توجه کند.

طبق خبرنامه‌ی وزارت خارجه، امیرخان متقی افزوده که امارت اسلامی برای هرگونه قضیه‌ها آدرس قانونی دارد که کشورها و نهادهای جهانی باید به گونه‌ی مستقیم با نظام کنونی کابل تعامل داشته باشد.

 

Related Articles

Back to top button