جهان

افزایش تنش‌های نظامی کره شمالی و کره جنوبی

بیان‌نیوز

ارتش کره جنوبی، روز دوشنبه(۶ قوس) پس از پرتاب ماهواره جاسوسی پیونگ‌یانگ اعلام کرد که کره شمالی با اعزام نیروهایی به مرز جنوبی خود قصد دارد پست‌های نگهبانی را که طبق توافق سال 2018 با سئول برچیده بود، برپا کند.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، سئول در واکنش به پرتاب ماهواره جاسوسی که باعث تشدید تنش در شبه‌جزیره کره شد، اعلام کرد که به شکل جزیی، عمل به این توافق برای کاهش تنش‌های مرزی را به حالت تعلیق درآورد.

این واکنش سئول باعث شد که پیونگ‌یانگ نیز اجرای این توافق را به طور کامل متوقف کند.

یک مقام ارتش کره جنوبی، به خبرگزاری فرانسه گفته که پیونگ‌یانگ اخیرا قطعات نظامی مسلحی را مجددا برای برپایی نقاط نگهبانی، اعزام کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از یک مقام نظامی با تاکید بر این که سربازان کره شمالی «از روز جمعه در حال بازسازی پست‌های نگهبانی» مشاهده شدند، بازگشت 11 پست نگهبانی برچیده‌شده بر اساس توافقنامه پنج ساله را پیش‌بینی کرد.

عکس انتشاریافته از سوی ارتش کره جنوبی، چهار سرباز کره شمالی را در حال بازسازی یک برج مراقبت در منطقه غیرنظامی حدفاصل دو کشور نشان داد.

افزایش نگرانی سئول

تسریع پیونگ‌یانگ در توسعه برنامه‌های تسلیحاتی خود، نگرانی زیادی را برای سئول ایجاد می‌کند.

سئول از زمان پرتاب ماهواره جاسوسی کره شمالی، «توان‌مندی‌های نظارت و شناسایی» را در مرز مستقر کرده و ارتش این کشور، این گام را «اقدامی ضروری» برای دفاع از کره جنوبی در برابر تهدیدهای فزاینده کره شمالی می‌داند.

پیونگ‌یانگ در واکنش خود تاکید کرد که «نیروهای مسلح قوی‌تر با تجهیزات نظامی جدید را در منطقه در امتداد خط تماس نظامی» حد فاصل دو کشور، مستقر خواهد کرد.

 

Related Articles

Back to top button