افغانستانسیاسی

احمد مسعود برای اشتراک در سومین نشست ویانا عازم اتریش شد

بیان‌نیوز

جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان اعلام کرده که احمد مسعود، رهبر این جبهه برای اشتراک در سومین دور نشست ویانا، عازم اتریش شده است.

این جبهه بامداد امروز یک‌شنبه(۱۲ قوس) با انتشار اعلامیه‌ای افزوده که این نشست به میزبانی انستیتوت بین‌المللی اتریش برگزار می‌شود که در آن از چهره‌های مخالف امارت اسلامی دعوت شده است.

مسایل امنیتی افغانستان، موضوعات حقوق بشری، زنان و اجماع میان احزاب و گروه‌ها از آجندای این نشست گفته شده است و در عین حال، پیرامون نقشه‌ راه برای آینده‌ی سیاسی افغانستان نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

در اعلامیه‌ی این جبهه آمده که روند ویانا از نشست‌های مهم بین‌المللی است که با تسهیل دولت اتریش برگزار می‌شود و در آن نمایندگان احزاب، شخصیت‌های سیاسی و مدنی مخالف امارت اسلامی همه ساله گردهم می‌آیند و پیرامون مسایل مهم ملی افغانستان گفت‌وگو می‌کنند.

در یک ماه گذشته چهره‌های مخالف امارت اسلامی در کشورهای روسیه و تاجیکستان گردهم جمع شدند و در خصوص مسایل افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

نشست اولی که در دوم ماه قوس برگزار شده بود، در آن احمد مسعود، محمد محقق، شکریه بارکزی، فوزیه کوفی و شمار دیگری از چهره‌های مخالف امارت اسلامی حضور داشتند.

پس از این نشست، کنفرانس امنیتی هرات نیز با حضور این چهره‌ها در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شده بود که در آن اسماعیل خان، عضو جبهه‌ مقاومت ملی حضور داشت.

با این حال، مقام‌های حکومت سرپرست کابل، این گونه نشست‌ها را به خاطر تضعیف افغانستان دانستند و تاکید ورزیدند که مهره‌های سوخته‌ی حکومت پیشین جز اغتشاش، دیگر کاری نمی‌توانند.

مقام‌های ارشد حکومت کنونی کابل از مخالفان خود خواستند که عفو عمومی اعلام شده و به کشور بازگردند.

 

Related Articles

Back to top button