افغانستانسیاسی

ادعای کاکر: اسلحه‌های باقی‌مانده از نیروهای پشین افغان در بازارهای سیاه فروش می‌شود

بیان‌نیوز

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر موقت پاکستان به تازگی ادعا کرده که اسلحه و تجهیزات نظامی باقی‌مانده از نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان در بازارهای سیاه به فروش می‌رسد.

او این ادعا را در گفت‌وگو با روزنامه‌ی «ایندپندنت اردو» مطرح کرده، اما جزییات بیشتری در مورد این ادعایش ارایه نکرده است.

او همچنان با اشاره به تحریک طالبان پاکستانی، افزوده که در این مورد با حکومت سرپرست افغانستان گفت‌وگوهای رسمی صورت نگرفته است؛ اما سیاست‌های اسلام‌آباد همین است که تا آخرین حد علیه تی‌تی‌پی می‌جنگد.

مسوولان حکومت سرپرست کابل در خصوص این ادعای نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر این‌که اسلحه‌های باقی‌مانده از نیروهای حکومت پیشین در بازار سیاه به فروش می‌رسد، تاهنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

چگونگی فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی و افزایش میزان ناامنی‌ها در داخل پاکستان بر روابط کابل – اسلام‌آباد سایه افگنده است.

مقام‌های پاکستانی مدعی هستند که تی‌تی‌پی با استفاده از خاک افغانستان، امنیت پاکستان را به چالش کشیده است؛ ادعایی‌که همواره از سوی مقام‌های امارت اسلامی رد شده است.

با این حال، نخست‌وزیر موقت پاکستان در این مصاحبه همچنان در خصوص اخراج اجباری پناهجویان افغان گفت که در این مورد قبلا به مقام‌های حکومت سرپرست کابل هشدار داده شده بود.

کاکر خاطرنشان ساخت که آن‌عده از افغان‌هایی که فعالیت‌های تجارتی دارند، اما اسناد لازم در اختیار ندارند، می‌توانند دوباره با گرفتن ویزا به پاکستان برگردند.

Related Articles

Back to top button