افغانستانسیاست

تحریم دو مقام امارت اسلامی از سوی امریکا؛ مجاهد: واشنگتن تجارب ناکام خود را تکرار می‌کند

بیان‌نیوز

وزارت خارنه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف و فریدالدین محمود، رییس اکادمی علوم امارت اسلامی را به‌دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

به گفته‌ی وزارت خزانه‌داری امریکا، این دو مقام امارت اسلامی افغانستان به‌دلیل نقض جدی حقق بشر و سرکوب زنان و دختران مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

همچنان کرن دیکر، کاردار سفارت ایالات متحده برای افغانستان در پتلفرم ایکس نوشته است: «این مقام‌ها در نقض جدی حقوق بشر علیه زنان و دختران در افغانستان شریک هستند.»

این مقام امریکایی در ادامه نوشته که ایالات متحده این دو مقام امارت اسلامی را به دلیل این‌که نیم نفوس افغانستان را از حقوق‌شان محروم کرده‌اند، مورد پاسخ‌گویی قرار داده است.

با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی در واکنش به این تحریم ایالات متحده وضع این تحریم‌ها را نکوهش کرده است.

مجاهد در پلتفرم ایکس با بیان این‌که اعمال فشار و تحریم‌ها راه حل هیچ مشکلی نیست، گفته است: «با وجود این‌که امریکا سابقه چنین اقدامات ناموفقی را دارد، نباید تجارب ناکام خود را تکرار کند.»

به گفته‌ی سخن‌گوی امارت اسلامی، در حالی‌که ایالات متحده به‌دلیل حمایت از اسرائیل یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر است، متهم‌کردن دیگران به نقض حقوق بشر و وضع تحریم‌ها از سوی امریکا غیرقابل توجیه و غیرمنطقی است.

این در حالی است که حکومت سرپرست کابل طی دو سال گذشته، مکاتب و دانشگاه‌ها را به‌روی دختران مسدود کرده و محدودیت‌های اجتماعی بر زنان وضع کرده است.

 

Related Articles

Back to top button