افغانستانسیاسی

وست در پاکستان: خواستار حفاظت از افغان‌های آسیب‌پذیر هستیم

بیان‌نیوز

تام وست، نماینده ویژه‌ی ایالات متحده در سفرش به پاکستان، افزوده که او با رهبری کمیساری عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در اسلام‌آباد بحث و گفت‌وگو کرده است.

او عصر شنبه(۱۸ قوس) در پلتفرم ایکس نوشته که با مقام‌های این سازمان‌ها پیرامون حمایت از افغان‌هایی‌که بیشتر آسیب‌پذیر و با خطر مواجه هستند، بحث کرده است.

نماینده‌ ویژه‌ی امریکا برای افغانستان همچنان توضیح داده که با پناهجویان افغان در پاکستان نیز دیدار کرده است و در ادامه تاکید ورزیده است که امریکا خواستار حفاظت از آن‌ها(افغان‌های آسیب‌پذیر) است.

به گفته‌ی وست، ایالات متحده در سال جاری میلادی ۷۷ میلیون دالر به کمیساری عالی سازمان ملل‌متحد و سازمان بین‌المللی مهاجرت کمک کرده است.

نماینده ویژه‌ی ایالات متحده در حالی به پاکستان سفر می‌کند که اخیرا میزان اخراج اجباری افغان‌ها از سوی دولت پاکستان به شدت افزایش یافته است.

طی ماه‌های اخیر، نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر که به گونه‌ی غیرقانونی در پاکستان زندگی می‌کردند، به داخل افغانستان برگردانده شده‌اند.

اخراج اجباری افغان‌ها از سوی پاکستان، واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشته و کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، این اقدام را خلاف ارزش‌های حقوق بشری دانستند.

 

Related Articles

Back to top button