جهان

قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد تصویب شد

بیان‌نیوز- مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد با رای مثبت ۱۵۳ کشور، ۱۰ کشور مخالف و ۲۳ رای ممتنع، قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

قطع‌نامه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه(۲۱ قوس) تصویب شد. در اکتبر ماه گذشته، سازمان ملل‌متحد نیز به هدف برقراری آتش‌بس و ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین، قطع‌نامه‌ای را تصویب کرده بود.

هرچند این قطع‌نامه‌ها جنبه‌ی الزامی ندارد، اما گفته می‌شود که موقعیت دولت اسرائیل را در سطح بین‌المللی تضعیف کرده است.

پیش از رای‌گیری نمایندگان کشرهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در مورد قطع‌نامه غزه سخنرانی کردند و از این میان، سفیر ایالات متحده در این سازمان از سوی حاضران مجمع به دقت مورد توجه قرار گرفت.

در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در مورد تصویب قطع‌نامه آتش‌بس فوری در غزه، ایالات متحده‌ی امریکا بار دیگر مخالفت کرد.

سفیر امریکا در این سازمان در سخنانی گفت که واشنگتن به‌دنبال فراهم کردن یک صلح پایدار میان اسرائیل و فلسطین است و در عین حال، با برخی موارد درج‌شده در این قطع‌نامه نیز موافق است؛ از جمله این‌که اوضاع بشردوستانه برای غیرنظامیان بحرانی و سخت شده است.

گرینفیلد در اظهارات خود افزود: «ما باید برای ایجاد پایه‌های یک صلح واقعی و پایدار تلاش کنیم، صلحی‌که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در سایه آن در کنار هم و در کشور خودشان زندگی کنند.»

با این حال جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا پیش از رای‌گیری در مورد قطع‌نامه، در سخنانی گفته بود که اسرائیل درحال از دست دادن حمایت‌های جهانی است.

 

Related Articles

Back to top button