افغانستانسیاست

دیدار مولوی عبدالکبیر با مقام دیپلماتیک بریتانیا در کابل؛ افغانستان دوست بریتانیا است

بیان‌نیوز- به تازگی سفرای کشورهای غربی از جمله بریتانیا و ایتالیا وارد کابل شده و با مقام‌های امارت اسلامی افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. در همین حال، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان گفته که کابل دوست بریتانیا است.

ارگ در خبرنامه‌ای گفته که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای حکومت با رابرت چاترتن دکسن، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان دیدار و پیرامون روابط افغانستان و بریتانیا گفت‌وگو کرده است.

به نقل از خبرنامه، مولوی عبدالکبیر به کاردار سفارت بریتانیا افزوده که امارت اسلامی افغانستان خواستار روابط نیک و حسنه با بریتانیا و دیگر کشورهای جهانی است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرای حکومت افغانستان با بیان این‌که فشار بر این کشور نتیجه نمی‌دهد، تاکید ورزیده است که باید تمامی مسایل از طریق تعامل و گفت‌وگو حل شود.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفته که کرسی افغانستان در سازمان ملل باید به امارت اسلامی واگذار شود و نیز، بعضی افراد و حلقات در بیرون ا کشور تبلیغات منفی به راه انداخته‌اند.

او در دیدار با کاردار سفارت بریتانیا به وضوح بیان کرد: «ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که نمایندگان شان را به افغانستان بفرستند تا تصویر مثبت در عرصه‌های مختلف در این کشور را مشاهده نمایند.»

در همین حال، در خبرنامه‌ی ارگ به نقل کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان آمده که بعد از آزادی شهروندان بریتانیایی از سوی امارت اسلامی، فرصت خوبی برای گفت‌وگو ایجاد شده است.

کاردار سفارت بریتانیا همچنان افزوده که این کشور دوست افغانستان است و لندن خواستار امنیت و ثبات در افغانستان است.

امروز وزارت خارجه‌ی افغانستان نیز خبر داده بود که امیرخان متقی با کاردار سفارت ایتالیا برای افغانستان در مقر وزارت خارجه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

Related Articles

Back to top button