جهان

حملات اسرائیل، شادی کریسمس را از فلسطینی‌ها گرفته است

بیان‌نیوز- فلسطینی‌ها به رسانه‌های بین‌المللی گفته‌اند که با بمباران پی‌هم ارتش اسرائیل، هیچ‌گونه احساس شادی نمی‌کنند و هر روز میزان تلفات غیرنظامیان بیشتر می‌شود.

سال نو میلادی در حالی فرا می‌رسد که جنگ شدیدی میان حماس و ارتش اسرائیل در نوار غزه جریان دارد و هیچ‌گونه چشم‌انداز روشنی برای پایان این نبرد دیده نمی‌شود.

با ادامه‌ی حملات ارتش اسرائیل بر نوار غزه، میزان تلفات غیرنظامیان به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است و در عین حال، سازمان ملل‌متحد نیز اعلام کرده که ۸۰ درصد ساکنان نوار غزه از مناطق‌شان بی‌جا شده‌اند.

در همین حال مناطق وسیعی از غزه ویران شده و ۲.۴ میلیون نفر به دلیل محاصره اسرائیل با کمبود شدید آب، غذا، سوخت و دارو مواجه هستند.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، جشن‌ها در شهر بیت‌لحم در کرانه باختری، که به عنوان زادگاه عیسی مسیح محسوب می‌شود، شب گذشته با تعداد معدودی از عبادت‌کنندگان برگزار شد. این در حالی است که در سال‌های گذشته در همین ایام گردشگران پرتعدادی در خیابان‌های شلوغ به چشم می‌خوردند.

با این حال پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، جشن جهانی زادروز پیامبر مسیحیان را روز یک‌شنبه با «فراخوانی برای صلح» آغاز کرد.

وی گفت: «قلب ما همراه غزه است، به یاد مردم غزه است، با توجهی ویژه به جامعه مسیحیان ما که اکنون درغزه در رنج هستند.»

Related Articles

Back to top button