اجتماعیافغانستان

گزارش: پولیس پاکستانی پناهجویانی را به افغانستان اخراج کرده که منتظر انتقال به امریکا بودند

بیان‌نیوز – رسانه‌های بین‌المللی به تازگی گزارش داده‌اند که پولیس پاکستان تعدادی از پناهجویان افغان را که منتظر انتقال به ایالات متحده بودند، را اخراج کرده است.

به گزارش رویترز، آن‌عده از پناهجویان افغان که نامه‌های سفارت امریکا را در اختیار دارند، از سوی مقام‌های امنیتی این کشور به عنوان مدرک، در نظر نمی‌گیرند.

رویترز با دو خانواده‌ی افغان صحبت کرده که با وجود نشان دادن نامه‌های سفارت امریکا به پولیس پاکستان؛ اما اخراج شده‌اند و یک افغان دیگر نیز با وجود داشتن چنین نامه‌ای، بازداشت شده است.

شاون ون دایور، رییس «افغان ایواک» نهادی‌که به پناهجویان افغان در پاکستان کمک می‌کند، به خبرگزاری رویترز افزوده که حدود ۱۳۰ پناهجوی افغان که ویزای مهاجرت ویژه امریکا را داشتند یا حداقل درحال طی مراحل اسنادشان بودند، به‌طور اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

به گفته‌ی این نهاد، طی ماه‌های پسین بیش از ۲۰۰ پناهجوی افغان از سوی پولیس پاکستان بازداشت شده بود که حدود ۸۰ نفر آن‌ها آزاد شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دولت پاکستان در ماه‌های اخیر نزدیک به ۵۰۰ هزار پناهجوی افغان‌که سکونت غیرقانونی داشتند، را اخراج کرده است.

روند اخراج اجباری پناهجویان افغان همچنان از سوی دولت پاکستان ادامه دارد.

 

Related Articles

Back to top button