افغانستانسیاسی

متقی: دشمنان در کمین تخریب افغانستان هستند

بیان‌نیوز – امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان در مراسم «چهل‌وچهارمین سال‌روز تهاجم شوروی سابق» می‌گوید که دشمن در کمین تخریب افغانستان هستند و نباید دست کم گرفته شود.

در ششم جدی سال ۱۳۵۸ بیش از ۵۰ هزار سرباز شوروی سابق با امکانات و تجهیزات نظامی پیشرفته وارد افغانستان شدند. شوروی سابق زمانی وارد افغانستان شدند که حفیظ‌الله امین، رییس‌جمهور بود و با قتل او، ببرک کارمل روی روی کار آمد.

به این مناسبت، مقام‌های امارت اسلامی در مراسمی‌که امروز چهارشنبه(۶ جدی) در کابل برگزار شده، می‌گویند که هنوزهم دشمنان تلاش دارند تا یک بار دیگر این کشور را تخریب کنند.

سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان در سخنانی با تاکید بیان می‌کند که دشمنان کشور نباید هیچ‌وقتی دست کم گرفته شود.

او خاطرنشان ساخت که با توجه به شرایط افغانستان، ایجاب می‌کند تا آگاهی‌دهی میان نسل جوان این کشور گسترش یابد.

در همین حال عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل، تحولات دو سال پسین را برای مردم افغانستان مهم خواند و گفت که رهبر امارت اسلامی، همه را بخشید و برادر خواند.

حنفی گفت: «در گفت‌وگوها مقام‌های امریکایی به ما می‌گفتند که اگر شما در افغانستان حاکم شوید در آن‌جا حمام خون جور می‌شود؛ اما رهبر امارت اسلامی همه‌ی افرادی‌که مخالفت سیاسی با امارت اسلامی داشتند، را بخشید و برادر خواند.»

معاون ریاست‌الوزرا همچنان تصریح کرد که تمامی افرادی‌که در گذشته با ما مخالفت سیاسی داشتند، با دیگر افغان‌ها حقوق مساوی دارند و امارت اسلامی از آن‌ها انتقام نمی‌گیرد.

وی همچنان خاطرنشان ساخت که پس از تسلط امارت اسلامی در کشور، افغانستان به‌سوی پیشرفت در حرکت است.

Related Articles

Back to top button