افغانستانسیاست

کرزی، عبدالله و احمد مسعود حمله بر تجمع مردمی در شهر کرمان ایران را محکوم کردند

بیان‌نیوز – حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت پیشین و احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت ملی، حملات مرگ‌بار بر تجمع مردمی در شهر کرمان ایران را به‌شدت محکوم کردند.

کرزی در پیامی، انفجارهای پی‌هم در شهر ایران را عمل تروریستی و جنایت ضد بشری دانسته و گفته است که این‌گونه حملات در تضاد با تمام اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی است.

داکتر عبدالله نیز واکنش نشان داده و در پیامی گفته است: «متاسفانه حملات دهشت‌افگنانه امروز در شهر کرمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران، باعث شهادت و زخمی شدن صدها تن گردیده است.»

آقای عبدالله این حملات را جنایت‌کارانه و خلاف ارزش‌های انسانی دانسته است.

از سوی هم احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت ملی در پیام خود افزوده است: «متاسفم این‌که می‌بینم امروز ملت بزرگ ایران مورد حمله‌ی تروریستی دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند. درد و داغ ناشی از شهادت ده‌ها تن از شهروندان بی‌گناه کشور دوست و برادر ایران در پی دو انفجار توسط دشمنان انسانیت را درد خویش دانسته و عرض تسلیت دارم.»

احمد مسعود در ادامه‌ی پیام خود تصریح کرده که پدیده‌ی شوم تروریزم از سال‌ها بدین‌سو دامن‌گیر منطقه شده و همواره از مردم ما قربانی می‌گیرد.

گفتنی است، عصر روز چهارشنبه دو انفجار مرگ‌بار بر مراسم چهارمین سال‌روز جان باختن قاسم سلیمانی که در شهر کرمان ایران برگزار شده بود، به وقوع پیوست.

در پی این دو انفجار، ۱۰۳ نفر جان باختند و ۱۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

 

Related Articles

Back to top button