جهان

انفجار مرگ‌بار در شهر کرمان ایران؛ تاحالا بیش از ۱۰۰ کشته و ۲۰۰ زخمی گزارش شده است

بیان‌نیوز – بعد از ظهر روز چهارشنبه(۱۳ جدی) دو انفجار مرگ‌بار در چهارمین مراسم سال‌روز جان باختن قاسم سلیمانی،‌ فرمانده پیشین قدس سپاه پاسداران ایران در شهر کرمان، ۱۰۳ نفر جان باخته و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

احمد وحیدی، وزیر داخله‌ی ایران در کنفرانس خبری گفت که نخستین انفجار حوالی ساعت ۳:۰۰ بعد از ظهر اتفاق افتاد و هنگامی‌که مردم برای انتقال زخمی‌ها تجمع می‌کنند، ۲۰ دقیقه بعد از آن انفجار دیگری رخ می‌دهد.

وزیر داخله‌ی ایران افزود: «پس از وقوع حادثه، مجروحان با حضور امدادگران زخمی‌ها را به شفاخانه‌ها انتقال داده‌اند.

به گفته‌ی وحیدی، این دسیسه‌ی جدید و کاری‌که در شهر کرمان اتفاق افتاد، پاسخ‌ قاطع دستگاه‌های امنیتی و نظامی را به‌دنبال خواهد داشت. او در ادامه افزود: «در مراسم‌های مختلف در نظرداشتند این عمل را انجام دهند که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بازداشت شدند.»

مسوولیت این رویداد را تاهنوز گروهی برعهده نگرفته است.

در همین حال ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری ایران ضمن محکوم کردن این رویداد، آن را رویداد تروریستی دانسته و گفته که تروریزم در اقدام مذبوحانه و غیرانسانی جنایت تاسف‌باری را رقم زدند.

در پیام رییس‌جمهوری ایران آمده است: «دشمنان ملت باید بدانند که این‌گونه اقدامات هرگز نمی‌تواند خللی در عزم و اراده‌ی آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‌های اسلامی به وجود آورد.»

دولت ایران یک روز را عزای عمومی اعلام کرده است.

 

Related Articles

Back to top button