جهان

وزیر داخله‌ی پاکستان از هجوم گسترده‌ی «تی‌تی‌پی» در خیبرپختونخواه ابراز نگرانی کرد

بیان‌نیوز – سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ی پاکستان هشدار داده است که تحریک طالبان پاکستانی(تی‌تی‌پی) در منطقه‌ی خیبرپختونخواه هجوم آورده و در تلاش استخدام افراد و بمب‌گذاران انتحاری هستند.

او این نگرانی خود را در مجلس سنای پاکستان مطرح کرده است. مجلس سنای پاکستان، افزایش فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و ضعیف شدن دولت پاکستان را مورد بحث قرار داده است.

به گزارش دان‌نیوز، وزیر داخله‌ی پاکستان در بیانیه‌ی خود گفته است: «ورود تشکیل تحریک طالبان پاکستان در تعداد قابل توجهی از ولسوالی‌های ادغام‌شده‌ ادامه دارد که همراه با استخدام، آموزش و استقرار بمب‌گذاران انتحاری باعث نگرانی است.»

به گفته‌ی بوگتی، تی‌تی‌پی فعالیت‌های خود را به شدت افزایش داده و در صدد حمایت از سایر گروه‌های شبه‌نظامی برای افزایش قدرت است.

از سوی هم، وزیر داخله‌ی پاکستان با اشاره به ایجاد پایگاه‌های گروه داعش در این کشور افزوده که داعش تلاش دارد تا مراکز خود را فعال کند و علیه شیعیان و اقلیت‌های مذهبی دست به حملات تروریستی بزند.

این در حالی است که طی دو سال اخیر، گروه داعش چندین حمله را علیه را شیعیان در بخش‌هایی از پاکستان انجام داده و از شعیان و اقلیت‌های مذهبی تلفات گرفته است.

چندی پیش، اداره‌ی مبارزه با تروریزم پاکستان، شاخه‌ی مالی گروه داعش را از شهر پشاور بازداشت کرده بود.

 

Related Articles

Back to top button