افغانستانسیاست

سفیر ایران در کابل: جمهوری اسلامی از مخالفان طالبان حمایت نمی‌کند

بیان‌نیوز – حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ ویژه‌ی ایران در افغانستان در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفته است که جمهوری اسلامی از مخالفان نظام کنونی کابل حمایت نمی‌کند.

دیدار سفیر ایران با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت روز یک‌شنبه‌شب(۱۷ جدی) صورت گرفته است.

در خبرنامه‌ی دفتر نخست‌وزیر طالبان به نقل از سفیر ایران آمده است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با امارت اسلامی براساس همکاری استوار است و اکنون شمار زیادی از اسناد میان دو کشور به امضا رسیده است.

سفیر ایران در دیدار با مولوی عبدالکبیر تصریح کرده که کشورش با افغانستان در بخش‌های تجارت، زراعت، برق و معادن معاهدات امضا کرده و آماده‌ی همکاری‌ها در سایر بخش‌ها نیز می‌باشد.

به گفته‌ی قمی، ایران به‌خاطر ترانزیت مشترک منطقه‌ای تلاش می‌کند تا برای تقویت اقتصادی کشورهای منطقه و توسعه تجارت مفید واقع شود.

سفیر ایران همچنان تاکید ورزیده است که کشورش از مخالفان طالبان حمایت نمی‌کند، بلکه تلاش می‌نماید تا افغانستان بخشی از همکاری‌های منقوی گردد.

او خاطرنشان ساخت که گروه‌ها و حلقاتی‌که به مخالفت‌ها و نفاق میان ایران و افغانستان دامن می‌زنند، هرگز موفق نخواهند شد.

از سوی هم، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان با اشاره به حملات مرگ‌بار اخیر در شهر کرمان ایران، داعش را دشمن مشترک افغانستان و ایران دانست و تاکید کرد که هدف آن ناامن‌سازی منطقه و کشتن افراد بی‌گناه است.

مولوی عبدالکبیر بیان کرد که پالیسی امارت اسلامی روشن است که از افغانستان به‌شمول ایران، به هیچ کسی خطری متوجه نخواهد شد و در عین حال، امارت اسلامی افغانستان تلاش می‌ورزد که در امنیت و ثبات منطقه، نقش مثبت را ایفا کند.

 

Related Articles

Back to top button