افغانستانسیاست

مولوی عبدالکبیر به فضل‌الرحمان: پیام روشن ما را به پاکستان انتقال دهید که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نمی‌شود

بیان‌نیوز – مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلامی پاکستان گفته که پیام روشن امارت اسلامی را به اسلام‌آباد انتقال دهد که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کسی دیگری استفاده شود.

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، روز یک‌شنبه(۱۷ جدی) در راس یک هیات وارد کابل شده و با مقام‌های ارشد طالبان از جمله مولوی عبدالکبیر و وزیر خارجه‌ دیدار کرده است.

دفتر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در خبرنامه‌ای افزوده که مولوی عبدالکبیر ابراز امیدواری کرده که سفر فضل‌الرحمان به کابل، سبب تحکیم روابط میان افغانستان و پاکستان و در کاهش سوء تفاهمات موثر واقع شود.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار با بیان این‌که امارت اسلامی با پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل می‌خواهد، اطمینان داد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی خطر و تهدیدی متوجه نخواهد شد و بهتر این است که به‌جای ادعاها و پروپاگند رسانه‌ای، روای واقعیت‌ها بحث صورت گیرد.

وی همچنان ابراز امیدواری کرد که مولانا فضل‌الرحمان، پیام روشن امارت اسلامی را به اسلام‌آباد انتقال دهد که نظام کنونی افغانستان خواستار امن و ثبات در منطقه است و به‌ هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه کسی دیگری استفاده کند.

از سوی هم، رهبر حزب جمعیت علمای اسلامی پاکستان در این دیدار با اشاره به تنش‌های کابل – اسلام‌آباد، افزوده که دو کشور اسلامی مشترکات دارند و باید مشکلات از طریق گفت‌وگو حل شود.«ما باید به نفع یک‌دیگر بسترهای همکاری را ایجاد نموده و با همدیگر تعاون نماییم.»

فضل‌الرحمان در خصوص اخراج اجباری افغان‌ها از سوی دولت پاکستان، تاکید کرد که این اقدام اسلام‌آباد از نظر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان محکوم است.

به گفته‌ی فضل‌الرحمان، حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان به ترمیم روابط و حل مشکلات میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

در خبرنامه‌ی دفتر معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان پیرامون چگونگی فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستانی اشاره‌ای نشده است.

دولت پاکستان مدعی است که تحریک طالبان پاکستانی با استفاده از خاک افغانستان، امنیت پاکستان را به چالش کشیده است، ادعایی‌که همواره از سوی حکومت سرپرست کابل رد شده است.

Related Articles

Back to top button