افغانستانفرهنگی

علمای شیعه به والی کابل: محتسبین طوری رفتار کنند که موجب بدبینی مردم با آموزه‌های دینی نشوند

بیان‌نیوز – یک منبع به بیان‌نیوز می‌گوید که اعضای شورای علمای شیعه در دیدار با والی کابل گفته‌اند که ماموران امر به معروف در انجام وظایف‌شان طوری رفتار کنند که موجب بدبینی مردم با اسلام و آموزه‌های دینی نگردند.

به گفته‌ی این منبع، دیدار والی کابل با اعضای شورای علمای شیعه، روز سه‌شنبه(۱۹ جدی) انجام شده و در این دیدار، پیرامون ناامنی‌های اخیر در مناطق شیعه‌نشین و نیز رفتار ماموران امر به معروف با زنان و دختران بحث شده است.

این منبع افزود که با توجه به ناامنی‌های اخیر و به‌ویژه در مناطق شیعه‌نشین از والی کابل خواسته شد که نیروهای امنیتی با همکاری مردم تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ کنند.

وی همچنان خاطرنشان ساخت که امر به معروف و نهی‌ازمنکر، اسلامی و غیرقابل انکار است،‌ اما ماموران وزارت امر به معروف باید وظایف‌شان را مطابق حکم قرآن کریم انجام داده و رفتار نیک داشته باشند.

او تصریح کرد که ماموران برای نهی‌ازمنکر خود مرتکب منکر نشوند تا موجب بدبینی مردم با اسلام و آموزه‌های دینی نگردند.

این در حالی است طی روزهای اخیر، ماموران امر به معروف و نیروهای امنیتی طالبان، شماری از دختران را به‌دلیل بدحجابی از مناطق غرب کابل بازداشت کرده‌اند.

این اقدام ماموران امر به معروف، در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده و شماری هم آن را تحقیر و توهین به زنان و دختران عنوان کردند.

اما سخن‌گوی حکومت سرپرست کابل افزوده که وزارت امر به معروف و ادارات امنیتی گزارش‌هایی را دریافت کرده که گروهی از دختران از سوی حلقات بیرونی توظیف شده‌اند تا بدحجابی را در کابل ترویج کنند.

 

Related Articles

Back to top button