افغانستانسیاسی

وزیرخارجه‌ افغانستان: گماشتن نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان نیاز نیست

بیان‌نیوز – امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان در دیدار با ژاو شینگ، سفیر چین در کابل افزوده است که جهان نباید افغانستان را کشوری درحال جنگ ببیند و براین اساس، نیاز نیست که یک نماینده‌ی ویژه برای این کشور گماشته شود.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه پنج‌شنبه‌شب(۲۱ جدی) در پلتفرم ایکس نوشته که در این دیدار پیرامون روابط دو جانبه‌ی افغانستان و چین و مسایل منطقه‌ای صحبت شده است.

متقی در این دیدار افزوده که به افغانستان نباید به کشوری درحال جنگ دیده شود و براین اساس، نیازی برای گماشتن نماینده ویژه‌ی اضافی نیست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل‌متحد قطع‌نامه‌ای را تصویب کرده که براساس آن، این سازمان برای تعامل بیشتر با افغانستان نماینده‌ ویژه‌ای را تعیین کند.

تصویب این قطع‌نامه با مخالفت طالبان و موافقت مخالفان آن مواجه شده است.

در همین حال، سفیر چین در کابل گفته که برای آینده‌ی مشترک جهان مهم است تا نظام چند قطبی ایجاد شود که کشورهای کوچک و بزرگ بتوانند در آن منافع خود را مساویانه حفظ کنند.

آقای شینگ همچنان در این دیدار، وعده کمک ۱۰۰ میلیون یوان چینی از طرف کشورش به بازگشت‌کنندگان افغان داد و از این کمک برای نیازمندی‌های برگشت‌کنندگان استفاده خواهد شد.

 

Related Articles

Back to top button