جهان

حمله‌ی امریکا و بریتانیا بر پایگاه‌های حوثی در یمن؛ روسیه خواستار برگزاری فوری نشست شورای امنیت شد

بیان‌نیوز – نماینده‌ی دایمی روسیه در سازمان ملل‌متحد اعلام کرده که مسکو از شورای امنیت این سازمان خواسته که نشست فوری را در مورد حملات امریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها تشکیل دهد.

خبرگزاری تاس روسیه افزوده که این نشست ساعت ده صبح به وقت ایالات متحده برگزار خواهد شد.

نیروهای ایالات متحده بامداد امروز جمعه(۲۲ جدی) اعلام کرده که نیروهای امریکایی و بریتانیان به بیش از ۶۰ هدف در ۱۶ نقطه‌ی مورد استفاده شورشیان حوثی در یمن حمله کرده‌اند.

الکس گرینکویچ، فرمانده مرکزی نیروهای هوایی امریکا افزوده است: «ما در دفاع از شرکای مهم خود در سراسر خاورمیانه در برابر گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران از جمله شبه‌نظامیان حوثی‌که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه هستند، متعهد هستیم.»

به گفته‌ی این جنرال امریکایی، بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده‌ی دقیق در این حملات علیه حوثی‌ها استفاده شده است.

همچنان ارتش امریکا اعلام کرده که اهداف مورد حملات، مراکز فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات، سیستم‌های پرتاب موشکی، تاسیسات تولید و رادار دفاع هوایی حوثی‌ها بوده است.

پاسخ حوثی‌ها

هم‌زمان با ای تنش‌ها، حوثی‌های یمن اعلام کرده‌اند که حملات امریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ که به‌سوی اسرائیل یا مرتبط به آن هستند، را ادامه خواهند داد.

عبدالسلام، سخن‌گوی حوثی‌ها بامداد امروز گفت: «ما تاکید می‌کنیم که هیچ توجیهی برای این تجاوز علیه یمن وجود ندارد، زیرا هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و دریای عرب از سوی ما وجود ندارد.»

او افزوده است: «ما تنها اقدام به هدف قراردادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی‌که به‌سمت بنادر فلسطینی اشغالی حرکت می‌کنند، کرده و خواهیم کرد.»

 

Related Articles

Back to top button