جهان

سپاه پاسداران ایران: مرکز عملیات جاسوسی موساد در کردستان را عراق را هدف قرار دادیم

بیان‌نیوز – سپاه پاسداران ایران بامداد امروز سه‌شنبه(۲۶ جدی) اعلام کرد که با شلیک موشک‌های بالستیک، مرکز توسعه عملیات جاسوسی موساد در اربیل عراق را هدف قرار داده است.

در بیانیه‌ی این سپاه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه‌ مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی ازم قرهای اصلی جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق را مورد قرارد اده و آن را منهدم نمود.»

همچنان سپاه پاسداران ایران در یک بیانیه‌ی دیگر افزوده که چندین محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر به ویژه داعش را با شلیک تعدادی از موشک‌های بالستیک در سوریه از بین برده است.

با این حال، ایالات متحده این اقدام نظامی ایران را محکوم کرده و آن را خلاف قوانین بین‌المللی و تعرض به تمامیت ارضی دولت‌ها دانسته است.

براساس گزارش‌های منشرشده، مقام‌های دولت اقلیم کردستان می‌گویند براساس در این حمله‌ی سپاه پاسداران ایران، دست کم چهار غیرنظامی جان باخته و شش غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که در حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران ایران، شخصی به‌اسم «دزه‌یی» همراه با خانواده‌اش جان باخته است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که او بازرگان بود و تاجر خانه‌سازی بوده است؛ اما رسانه‌های ایران گفته‌اند که دزه‌ای مرکز عملیات جاسوسی موساد را بر عهده داشت که با پوشش تجارت، انجام می‌داد.

پیشتر شبکه ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از مقام‌های امنیتی خبر داده بود که دست کم هشت موقعیت مختلف در اربیل عراق و در نزدیکی کنسولگری آمریکا و مناطق مسکونی در این شهر هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که تاسیسات آمریکا و یا نیروهای این کشور در این حملات آسیبی ندیده‌اند.

با این حال، کشورهای منطقه‌یی اخیرا شاهد تنش‌های فزاینده‌ای بوده‌اند.

جنگ اسرائیل و حماس و حمله‌ی امریکا و بریتانیا بر پایگاه‌های حوثی در یمن از تازه‌ترین این تنش‌ها محسوب می‌شوند.

 

Related Articles

Back to top button